Revitalizacija Tvrđave sv. Mihovila
Europski fond za regionalni razvoj, IPA IIIC – BRI
Lokacija: Šibenik
Nositelj projekta: Grad Šibenik
Partneri: Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku, Muzej grada Šibenika,
Turistička zajednica grada Šibenika
Autor:
Tomislav Krajina, dipl.ing.arh.
Situs d.o.o., Šibenik
Datum početka i završetka projekta: 28. travnja 2012. – 15. srpnja 2014.
Ukupna vrijednost projekta: 1.666.436,16 EUR
Iznos odobrenih sredstava iz EU fondova: 999.947,40 EUR
Iznos nacionalnog sufinanciranja: 666.488,76 EUR
Dokumenti izrađeni u sklopu projekta:
Razvoj branda grada Šibenika kao prvorazredne destinacije kulturnog turizma
Plan razvoja programa Tvrđave sv. Mihovila
Pregled kulturnih dobara Šibensko-kninske županije
Plan upravljanja kulturnim dobrima na lokalnoj i regionalnoj razini
Studija najboljih praksi u upravljanju kulturnim vrijednostima u inozemstvu i Hrvatskoj
Cilj projekta:
Opći cilj:
- Doprinijeti održivom gospodarskom razvoju Šibenika i okolne regije kroz razvitak i širenje ponude kulturnog turizma.
Specifični cilj:
- Obnova i nadogradnja turističke infrastrukture.
- Uređenje Tvrđave sv. Mihovila kao nove turističke atrakcije koja ima za cilj stvarati inovativne kulturno-umjetničke, edukativne i druge sadržaje.
- Kroz prateći sustav usluga i potpora usmjerenih na malo i srednje poduzetništvo, cilj ih je uključiti u razvoj i ponudu sadržaja, proizvoda i usluga na lokalitetu Tvrđave sv. Mihovila, te na području grada Šibenika.
Što je projektom ostvareno?
- Projekt Revitalizacije tvrđave sv. Mihovila uključivao je infrastrukturne radove na površini 2600 m2, koji su obuhvatili izgradnju i uređenje ljetne pozornice sa 1077 mjesta, te uređenje podzemnog dijela tvrđave.
- Izradu nekoliko studija i planova (među ostalima: Kulturni brand grada Šibenika, Plan upravljanja kulturnim dobrima i Plan razvoja programa tvrđave sv. Mihovila).
- Kulturna ponuda grada Šibenika prezentirana je na 3 međunarodna sajma.
- Organizirana su 4 edukativna programa na kojima je sudjelovalo više od stotinu polaznika.
- Provedena je i help-desk aktivnost od 50 sati konzultantskih usluga zainteresiranim lokalnim dionicima.
- Izrađeni su promotivni materijali o tvrđavi i projektu na šest jezika, promotivni video i multimedijalna prezentacija.
- Postavljeni su panoramski teleskopi na kulama te izrađene replike srednjovjekovnog oružja i dvadeset srednjovjekovnih kostima namijenjenih osoblju tvrđave.
- Dovršenje projekta popratio je glazbeno-scenski spektakl otvorenja tvrđave i ljetne pozornice, a tvrđavu je prigodnom riječi otvorio predsjednik RH Ivo Josipović.
Što projekt čini uspješnim
- Tvrđava sv. Mihovila i dalje kontinuirano ispunjava opće i specifične ciljeve projekta revitalizacije – pridonosi održivom gospodarskom razvoju grada i županije te generira inovativne kulturno-umjetničke, edukativne i druge programe, u sklopu kojih su na ljetnoj pozornici nastupili vrhunski hrvatski i strani izvođači iz svijeta glazbene i scenske umjetnosti: Maksim Mrvica, 2Cellos, Ansambl LADO, The National, NouvelleVague, Arsen, Gabi i Matija Dedić, Mario Biondi, Bryan Ferry, LP te mnogi drugi.
- Ostvarena je uspješna suradnja sa subjektima u turističkom sektoru na području Šibenika i okolice, prvenstveno turističkim agencijama i većim hotelskim kućama.
- U svrhu što bolje dostupnosti i promocije kulturnih sadržaja na tvrđavi ostvarili smo direktnu prodaju u elektroničkom sustavu preko Interneta.
Tvrđava sv. Mihovila ovim je projektom postala:
- Prepoznatljivi spomenik kulturne baštine u najužoj gradskoj jezgri, svakodnevno dostupan posjetiteljima, koji promovira revalorizaciju i revitalizaciju hrvatskih kulturnih dobara;
- jedna od najprestižnijih pozornica u regiji, koja organizira različita kulturna, glazbena i scenska događanja i time doprinosi imidžu RH, te posebice grada Šibenika, kao nezaobilaznih destinacija kulturnog turizma.